Hampshire’daki bir işletme sahibi, cihazının satın aldıktan 16 ay sonra titremeye başladığını söyledi.
Bir yıllık garantisinin bittiği ve para iadesi veya onarımı yerine yenisinden% 15 indirim önerdiği söylendi.
AB yasaları uyarınca, tüketicilere “hatalı mal veya ilan edilmiş gibi görünmeyen veya çalışmayan mallara karşı koruma olarak” en az iki yıl garanti verilmelidir.
Amazon’un birkaç ay öncesine dayanan ekran sorunuyla ilgili yardım forumunda çıkan bir konu, yaklaşık 20.000 görüşe sahip ve bu konuda pek çok tweet var.
Reddit’te aynı konuyla ilgili bir poster, “yaygın bir sorun” olarak göründüğünü söyledi.
ABD’deki bir başka kişi, “Bir yıllık garanti ve ben de çoğu kişi gibi ben de bunun dışındayım.
Bir Amazon temsilcisi BBC News’e şunları söyledi: “Araştırıyoruz. Müşterilerin herhangi bir sorunuz veya endişesi varsa, müşteri hizmetlerine başvurmaları gerekir.”
Echo Spot, Amazon web sitesinde 119,99 TL satıyor.
Genel olarak iyi yorumlar aldı, Web sitesi TrustedReviews 4.5 yıldız ödüllendirdi.
Hi-Fi, onu “etkileyici bir kit” olarak nitelendirir ve “ekranın keskin olduğunu” belirtir.
İngiltere’de, mallar Avrupa Tüketici Hakları Yasası (CRA) ve ayrıca Avrupa Birliği yasaları tarafından kapsanmaktadır.
“Genellikle, her zaman, ilk etapta perakendeciye geri dönme konusunda açıkça kusurlu olan malları olan tüketicilere, CRA kapsamında var olan yasal haklar uyarınca talepte bulunmaları konusunda tavsiyede bulunuruz.” Ticaret Standartları Enstitüsü, dedi.
“Tüketicilerin hatalı mallar için hak iddia etmek için altı yıla kadar zamanları var (İskoçya’da beş yıl).
“Bu, malların altı yıl dayanması gerektiği anlamına gelmiyor, ancak bir tüccarın hatalı olduğu kanıtlanırsa, tüketicinin bir süredir bir ürünü olduğu için bir talebi değerlendirmeyi reddedemeyeceği anlamına geliyor.