Haber · DLive - Part 2

PewDiePie DLive’yi Özel Canlı Yayın Platformu Olarak Seçti

PewDiePie , YouTube’un en popüler bireysel yaratıcısı, arkasında ağırlığını atıyor DLive – diğer büyük platformlar daha yaratıcıları için çok daha iyi ekonomik şartlar vaat canlı-video akışı hizmetine. Adı Felix Kjellberg olan vlogger-gamer-komedyeni, haftalık canlı yayınları sunmak için sadece DLive’i (gelecek aylarda bile) kullanacağını söylüyor. PewDiePie de, 10 am PT / 13:00 ET Pazar, 14 Nisan’da yapacağı ilk resmi DLive akışını başlaması planlanan dlive.tv/pewdiepie ve DLive app. DLive, Lino Network blockchain tabanlı para birimi sistemine dayanmaktadır. DLive hizmeti, canlı yayın yapan içerik oluşturucuların abonelikler veya dijital “hediyeler” aracılığıyla elde ettikleri geliri azaltmaz ve asla vermeyeceğini taahhüt eder. Bu, kanal abonelik gelirinin% 50’sini tutan Amazon’un Twitch’i de dahil olmak üzere diğer sağlayıcılarla karşılaştırıldı. Ek olarak, DLive, içeriklerinin tüketimine dayanarak, katılımcı diğer canlı yayıncıları ödüllendirmek için kredi üretir.
Kjellberg, “Düzenli olarak tekrar canlı yayına başlamaktan heyecan duyuyorum” dedi. “DLive benim için harika, çünkü kendi platformlarındaki diğer flamalar gibi gerçek bir ortak gibi davranıldım.” İlk DLive canlı yayın olarak, PewDiePie o arasındaki 10.000 $ ve 50.000 $ bağışlayacağını söyledi (Lino Points, platformun para birimi) daha alımını teşvik etmek için bir yol olarak platform üzerinde canlı akış olan diğer içerik için, Kjellberg bir söyledi videonun Salı . Lino Network kurucu ortağı Wilson Wei, “DLive, birbirleriyle rekabet etmek yerine, yaratıcıları birbirlerini desteklemelerinin fayda sağladığı bir yer” dedi. “PewDiePie, yaratıcıların zor işleriyle, zamanlarıyla ve çabalarıyla getirdikleri değerin her zaman sert bir savunucusu olmuştur ve DLive’nin vizyonuna inanmaktadır.” PewDiePie’nin DLive ve Lino ile olan anlaşmasının finansal şartları açıklanmadı. PewDiePie’nin YouTube’da 93 milyondan fazla abonesi var – onu video sitesinde en büyük bireysel yaratıcı olarak uzak tutuyor. Geçtiğimiz birkaç hafta boyunca Kjellberg, Hindistan’ın 1 numaralı YouTube en çok abone olunan pozisyonu için T Serisi ile ileri-geri savaşlarda bulundu . Calif. Cupertino merkezli Lino Network, Temmuz 2017’de kuruldu. Geçen yıl, Pekin merkezli bir risk sermayesi şirketi olan ZhenFund’un, FBG Capital, DFund ve INBlockchain katılımıyla finanse ettiği 20 milyon dolarlık bir fon sağladı. Wei’ye göre, Lino Network (adı “şimdiki canlı yayın” daralmasıdır) yaklaşık 30 çalışana sahiptir. DLive, Lino’nun üstüne inşa edilen ilk hizmettir. Eylül 2018’de piyasaya sürüldü ve aylık 3 milyondan fazla aktif kullanıcısı ve 35.000 aktif fona sahip olduğunu iddia ediyor; En popüler yaratıcılardan bazıları NoahFromDlive, Ltzonda ve DabPlays. Hizmet, web üzerinden dlive.tv adresinde ve Android ve iOS uygulamaları aracılığıyla kullanılabilir. Wei’ye göre, DLive ve Lino Network birbirleriyle yakın işbirliği içinde olan bağımsız şirketlerdir. PewDiePie, DLive’i destekliyor çünkü “bu özel platform, diğer yaratıcılar için inovasyon ve destek açısından peşinden gittiklerinin çoğunu destekleyebildi” dedi. Etkileyici medya şirketi re6I’nin (ReelSix) kurucu üyesi Kat Peterson ve bir üye Kjelllberg’in yönetim ekibi.

DLive Türkiye Pazarında Hızla Büyüyor

DLive, Honor iş birliği ve yeni yayıncılarıyla büyümeye devam ediyor.

Blok zincirindeki ilk ve en büyük canlı yayın platformu DLive, Türk yayıncıları bir araya getirdi. Faaliyete geçtiği andan itibaren Türkiye’deki yayıncılardan büyük ilgi gören DLive, İngilizce dışındaki ilk dil seçeneğini Türkçe olarak belirledi ve Türkiye’deki yayıncılara kolaylık sağladı.

Dünyada Amerika’dan sonra ikinci buluşmasını İstanbul’da gerçekleştiren DLive, bu etkinlikte Honor Türkiye Başkanı Kevin Wang‘i de ağırladı. 3 Kasım Cumartesi günü İstanbul’da gerçekleştirilen DLive buluşmasında düzenlenen panelde DLive Topluluk Başkanı Metin Redjepi ve DLive’ın en sevilen yayıncıları Mustafa Yavuz, Mustafa Ak, Semih Uyulgan ile Baho’nun kurucusu Cemal Sevindik yer aldı. Panelde konuşmacılar, Türkiye ve dünyada internet canlı yayıncılığının mevcut durumunu, geleceğini ve dijital kazanç fırsatlarını tartıştı. 

DLive kazandırıyor

Amerika Kaliforniya’da Kasım 2017’de kurulan DLive, blok zincirindeki ilk canlı yayın platformu olarak yayıncılık hizmeti sunuyor. DLive, Eylül 2018’de Lino blok zincirine geçiş yaptı. DLive platformu üzerinden canlı yayın yapan içerik oluşturucuları Lino puan kazanabiliyorlar. DLive’da çevrimiçi olarak ve Google Play’de ise Android uygulaması aracılığıyla kullanılabilen platformda, kullanıcılar da izleyiciler de aktif rol oynuyor. İzleyenler beğendikleri yayınlara bağış yaparak yayıncıların puan kazanmalarını sağlarken; Lino Network de yayıncıları içerik bonus puanları ile ödüllendiriyor. İçerik oluşturucular bu şekilde topladıkları Lino puanları paraya çevirebiliyorlar.

Kaynak : chip.com.tr

DLive Sandık Açma

DLive, sandık açma sadece yayıncıların açabildiği gibi kendilerini takip eden kişilere dağıtmaktadır.

Ne kadar uzun kalırsa yayında bir takipçi ve en hızlı şekilde davranırsa en çok limon ona çıkmaktadır kasadan.

İsterse kendi izlediği yayıncı ile paylaşır isterse biriktirip kendine saklayıp para kazanır isterse başka yayıncı ile paylaşır.

DLive Türkiye

DLive, Türkiye bir çok kullanıcıya ulaştı para kazanmanın en iyi, en kolay yolu ama kazanmanın yanı sıra eğlenmekte var.

Büyük bir ilgi var Türkiye’den DLive’a diğer yerlerden basit bir ara yüzü kullanışı basit ve kaliteli artık herkes burada kocaman bir aile oldu.

Tutkulu yayınlar ve DLive ile oluşan bir aileyiz.

Dlive tam destek

Dlive tam bir destek vermekle birlikte içinde yayıncı olarak devam edeceğim ve her yerde dlive, hakkında yazılar paylaşacağım.

Dlive.tv.tr, tr uzantısını almak sebebim kesinlikle kötü amaçlı değildir. Daha iyi büyümesi, tanınması için elimden gelen yardımı yapacağım her bir blog`ta paylaşıyorum reklam amaçlı çok yakında ekipmanları tamamladığımda yayıncı olarak canlı yayınlar yapacağım.

Üst kısımda veya yan kısımda zaten kendi kanalım dlive, linki veriyorum asıl yere ulaşıyorlar.

Bir yanlışım olursa zaten Türkiye, sorumlusu Metin bey gerekeni yapar. Ama gerekeni yapmadan önce bana hatamı söylemesini’de rica ederim.

Blok Zincirindeki En Büyük Internet Canlı Yayın Platformu DLive Türkiye’de

Blok zincirindeki ilk ve en büyük internet canlı yayın platformu DLive ile ilgili merak edilen tüm soruların cevabını DLive Türkiye  ve Avrupa Direktörü Metin Redjepi ile gerçekleştirdiğimiz keyifli röportajda bulabilirsiniz.

DLive’ın kuruluş hikayesinden bahseder misiniz?

Canlı yayın platformları ve bu platformlar üzerinden yayın yaparak kazanç elde etme trendi giderek artıyor. Blok zincirindeki ilk ve en büyük internet canlı yayın platformu DLive, aslında mevcut platformların açıklarını kapatmak hedefiyle kuruldu. Daha özgür, daha adil bir hizmet sağlayabilmek için Amerika’da Silikon vadisinde kuruldu. Kasım 2017’de deneme süreci başlatıldı, hizmete Ocak 2018’de geçti.

DLive genel özelliklerinden bahseder misiniz?

DLive platformu üzerinden canlı yayın yapan içerik oluşturucuları Lino puan kazanabiliyorlar. DLive’da çevrimiçi olarak ve Google Play’de ise Android uygulaması aracılığıyla kullanılabilen platformda, kullanıcılar da izleyiciler de aktif rol oynuyor. İzleyenler beğendikleri yayınlara bağış yaparak yayıncıların puan kazanmalarını sağlarken; Lino Network de yayıncıları içerik bonus puanları ile ödüllendiriyor. İçerik oluşturucular bu şekilde topladıkları Lino puanları paraya çevirebiliyorlar. DLive, Eylül 2018’de Lino blok zincirine geçiş yaptı.

DLive’ın rakiplerinden farkı neler?

Özellikle oyuncuların tercih ettiği canlı yayın platformları aynı zamanda bir kazanç kaynağı olarak da görülüyor. Diğer platformlar yayıncılarını çalışanları olarak görüyor ve yayıncıları üzerinden kazanç elde ediyor, haliyle yayıncılarının kazançlarında kesinti yapılıyor. DLive olarak bizim en büyük farkımız ise ödüller ve hediye puanlarla online video yayıncıları ve kullanıcılarına önemli destekler sağlıyoruz. Yayıncılardan herhangi bir kesinti yapmıyor ve içeriği ödüllendirmek için gücü kullanıcılara veriyoruz.

Yayıncılar kazançlarının tamamını 3 gün öncesinde talep etmek koşuluyla haftada iki gün alabiliyorlar. DLive Pazar ve Perşembe günleri yayıncılarına ödeme yapıyor. Dolayısıyla DLive’da diğer platformlardaki gibi 45 güne kadar uzayan bir bekleme süresi bulunmuyor.

Diğer platformlarda yayıncılar 1 milyon gösterimle Türkiye’de maksimum 1000 TL, ABD’de 1000 $ kazanabiliyor. Bu rakam son kullanıcıya ulaşan kesintiye uğramış rakamlar. DLive’da biz merkeziyetsiz, blockchain üzerinde çalıştığımız için kazançları da daha yüksek olabiliyor.

Platform üzerinden canlı yayın yapan içerik oluşturucular, yayın yaptıkları süre boyunca Lino puan kazanabiliyor. İzleyenler beğendikleri yayınlara bağış yaparak yayıncıların puan kazanmalarını sağlarken; Lino Network de yayıncıları içerik bonus puanları ile ödüllendiriyor. İçerik oluşturucular bu şekilde topladıkları Lino puanları paraya çevirebiliyor. Burada yayıncılar tarafından büyük beğeni toplayan özellik ise; diğer platformlarda ödül ve bağışlar para birimi olarak yansıtılırken DLive da lino puanlar sembollerle yayıncılara gönderiliyor. İsteyen katılımcı yayıncılara; “Limon, Dondurma, Elmas ve Ninjaghini” gönderimi yapabiliyor. Bu şekilde bağış yapılması da yayıncı ve izleyici etkileşimini artırarak, geliştiriyor. Hatta yayıncılar bu sembolleri görünce heyecanlanıp, mutluluklarını ve teşekkürlerini farklı güzel tepkilerle bağışçılarla paylaşıyor.

Bir diğer yeni özelliğimizi ise geçtiğimiz günlerde duyurduk. Ganimet kutusu artık sınırsız olacak. Bu özellik sayesinde artık izleyiciler yayın izlerken sürekli olarak ganimet kutusundan lino puan kazanacak ve bunu yayıncıları desteklemek için kullanabilecek. Ganimet kutusunun daha hızlı dolması için ise chat’e yazmak ve yayında daha uzun süre vakit geçirilmesi gerekiyor. Bu sayede izleyicilerin yayına olan etkileşimlerini de arttırmayı ve kazandıkları linoları bağışlayarak yayıncılara daha fazla destek olmalarını hedefliyoruz. DLive sadece yayıncıları değil, izleyicileri de önemsiyor ve onların da kazanması için sürekli olarak yenilikler yapıyor. Bu özellik DLive’da kendi topluluğunuzu oluşturmaya başlamanızın sebeplerinden sadece bir tanesi.

Yayıncılık gençlere maddi kazanç dışında ne katıyor?

Yayıncılar sosyal hayatlarında daha özgüvenli oluyor. Rahatlıkla söz alabiliyorlar, kitlelere hitap edebiliyorlar. Kitleye hitap ederken ilk başta çekingen olunur, o yüzden bu çekingenliği yeniyorlar. Girişimci oluyorlar, iletişim becerileri gelişiyor.

DLive platformu üzerinde hangi alanlarda yayınlar yapılıyor, nasıl kategorize ediyorsunuz?

Platformda yayıncılar oyun, sohbet, yaşam tarzı, sanat, kodlama, haberler, eğitici & öğretici (learning & tutorials) bilim ve teknoloji, seyahat & açık hava (travel & outdoors), spor ve fitness,  webshows kategorileri altında yayın yapabilirler.

DLive Türkiye operasyonu nasıl başladı? Türkiye pazarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dijital platformlardaki canlı yayına ilgi giderek artıyor. Türkiye oldukça büyümeye açık bir pazar ve bunu da geçtiğimiz süre içerisinde bizlere gösterdi. Türkiye operasyonu başladıktan sonra hızla büyüdü.

Türkiye’den büyük bir ilgi görünce ilk dil opsiyonunu Türkçe yaptık. Gördüğümüz ilgi ile birlikte Türkiye’de daha yoğun çalışmalara odaklandık.

Türkiye profilini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye’nin DLive’da en hızlı büyüyen ülke olduğunu söyleyebiliriz. Oldukça yoğun bir ilgiyle karşılaştık. Türkiye profiline baktığımızda; kullanıcılarımız 15-30 yaş grubunda yoğunlaşıyor ve 18:00-24:00 platformun Türkiye’de en aktif olduğu saatler. Türkiye’de özellikle gençler yeniliklere çok açık, oyun yayıncıları/oyuncular sürekli birlik ve etkileşim halindeler. Bizi de yetkili gibi değil arkadaş olarak gördükleri için daha hızlı iletişim kurabiliyoruz. İçerik konusunda da çeşitlilik var.  Oyun yayını yapanlar da var, resim veya müzik yayını yapanlar da… Canlı yayınlarda Türkiye’de oyuncular çok aktif ve büyük bir kitle ancak bunun yanı sıra yazılım yapanların yayınları da büyük ilgi görüyor. Bu tür etkileşimle öğrenmeyi daha çok seviyor kullanıcılar. Türkiye’de ön plana çıkan diğer


Amazon yankı ekranı titreme alanlar pişman

Hampshire’daki bir işletme sahibi, cihazının satın aldıktan 16 ay sonra titremeye başladığını söyledi. Bir yıllık garantisinin bittiği ve para iadesi veya onarımı yerine yenisinden% 15 indirim önerdiği söylendi. AB yasaları uyarınca, tüketicilere “hatalı mal veya ilan edilmiş gibi görünmeyen veya çalışmayan mallara karşı koruma olarak” en az iki yıl garanti verilmelidir. Amazon’un birkaç ay öncesine dayanan ekran sorunuyla ilgili yardım forumunda çıkan bir konu, yaklaşık 20.000 görüşe sahip ve bu konuda pek çok tweet var. Reddit’te aynı konuyla ilgili bir poster, “yaygın bir sorun” olarak göründüğünü söyledi. ABD’deki bir başka kişi, “Bir yıllık garanti ve ben de çoğu kişi gibi ben de bunun dışındayım. Bir Amazon temsilcisi BBC News’e şunları söyledi: “Araştırıyoruz. Müşterilerin herhangi bir sorunuz veya endişesi varsa, müşteri hizmetlerine başvurmaları gerekir.” Echo Spot, Amazon web sitesinde 119,99 TL satıyor. Genel olarak iyi yorumlar aldı, Web sitesi TrustedReviews 4.5 yıldız ödüllendirdi. Hi-Fi, onu “etkileyici bir kit” olarak nitelendirir ve “ekranın keskin olduğunu” belirtir. İngiltere’de, mallar Avrupa Tüketici Hakları Yasası (CRA) ve ayrıca Avrupa Birliği yasaları tarafından kapsanmaktadır. “Genellikle, her zaman, ilk etapta perakendeciye geri dönme konusunda açıkça kusurlu olan malları olan tüketicilere, CRA kapsamında var olan yasal haklar uyarınca talepte bulunmaları konusunda tavsiyede bulunuruz.” Ticaret Standartları Enstitüsü, dedi. “Tüketicilerin hatalı mallar için hak iddia etmek için altı yıla kadar zamanları var (İskoçya’da beş yıl). “Bu, malların altı yıl dayanması gerektiği anlamına gelmiyor, ancak bir tüccarın hatalı olduğu kanıtlanırsa, tüketicinin bir süredir bir ürünü olduğu için bir talebi değerlendirmeyi reddedemeyeceği anlamına geliyor.

Dlive İçin Gerekenler

Canlı yayın yaparken, iyi bir internet bağlantınız olması gerekir. Canlı akışınız için hangi ayarların en uygun olduğunu belirlemenize yardımcı olmak için bir hız testi yapmanızı tavsiye ederiz. Yükleme hızınıza bağlı olarak, hangi kodlayıcı ayarlarının sizin için en uygun olduğunu belirleyebilirsiniz.

Adım 1
Bir yayın yazılımı indirin ve kodlayıcı ayarlarını güncelleyin

Başlamak için, bilgisayarınıza bir yayın yazılımı kurmanız gerekecektir. Bu yazıda örnek olarak OBS kullanıyoruz .

Enkoder ayarlarını yapın

Eğer yayın yazılımınız gelişmiş ayarları yapılandırmanıza izin veriyorsa, aşağıdaki ayarlar şiddetle tavsiye edilir.

Kelime Filtreleme – Yasaklı Kelimeler

Kanallarını denetlemek yayıncının sorumluluğundadır. Filter kelimesini kullanmak, birçok denetim aracından biridir. Filtreye sözcük eklemek, izleyicinin filtrelemiş olduğunuz kelimeleri veya kelime öbeklerini yazmasını imkansız hale getirir.

X Etiketli İçerik Politikası

İçeriğim “X” Etiketli mi olmalı?
Tüm siyasi haberler ve NSFW içeriği (Makul bir izleyicinin bir işyeri gibi kamuya açık veya resmi bir ortamda erişim görmek istemeyebileceği aşırı beyanlar veya küfürler içeren İş İçin Güvenli olmayan içerik) “X” olarak etiketlenmelidir.

Lütfen ne tür bir içeriğin “X” Etiketli olması gerektiği hakkında daha fazla bilgi edinmek için DLive Topluluk Kılavuzlarını ziyaret edin.