Blok Zincirindeki En Büyük Internet Canlı Yayın Platformu DLive Türkiye’de

Blok zincirindeki ilk ve en büyük internet canlı yayın platformu DLive ile ilgili merak edilen tüm soruların cevabını DLive Türkiye  ve Avrupa Direktörü Metin Redjepi ile gerçekleştirdiğimiz keyifli röportajda bulabilirsiniz.

DLive’ın kuruluş hikayesinden bahseder misiniz?

Canlı yayın platformları ve bu platformlar üzerinden yayın yaparak kazanç elde etme trendi giderek artıyor. Blok zincirindeki ilk ve en büyük internet canlı yayın platformu DLive, aslında mevcut platformların açıklarını kapatmak hedefiyle kuruldu. Daha özgür, daha adil bir hizmet sağlayabilmek için Amerika’da Silikon vadisinde kuruldu. Kasım 2017’de deneme süreci başlatıldı, hizmete Ocak 2018’de geçti.

DLive genel özelliklerinden bahseder misiniz?

DLive platformu üzerinden canlı yayın yapan içerik oluşturucuları Lino puan kazanabiliyorlar. DLive’da çevrimiçi olarak ve Google Play’de ise Android uygulaması aracılığıyla kullanılabilen platformda, kullanıcılar da izleyiciler de aktif rol oynuyor. İzleyenler beğendikleri yayınlara bağış yaparak yayıncıların puan kazanmalarını sağlarken; Lino Network de yayıncıları içerik bonus puanları ile ödüllendiriyor. İçerik oluşturucular bu şekilde topladıkları Lino puanları paraya çevirebiliyorlar. DLive, Eylül 2018’de Lino blok zincirine geçiş yaptı.

DLive’ın rakiplerinden farkı neler?

Özellikle oyuncuların tercih ettiği canlı yayın platformları aynı zamanda bir kazanç kaynağı olarak da görülüyor. Diğer platformlar yayıncılarını çalışanları olarak görüyor ve yayıncıları üzerinden kazanç elde ediyor, haliyle yayıncılarının kazançlarında kesinti yapılıyor. DLive olarak bizim en büyük farkımız ise ödüller ve hediye puanlarla online video yayıncıları ve kullanıcılarına önemli destekler sağlıyoruz. Yayıncılardan herhangi bir kesinti yapmıyor ve içeriği ödüllendirmek için gücü kullanıcılara veriyoruz.

Yayıncılar kazançlarının tamamını 3 gün öncesinde talep etmek koşuluyla haftada iki gün alabiliyorlar. DLive Pazar ve Perşembe günleri yayıncılarına ödeme yapıyor. Dolayısıyla DLive’da diğer platformlardaki gibi 45 güne kadar uzayan bir bekleme süresi bulunmuyor.

Diğer platformlarda yayıncılar 1 milyon gösterimle Türkiye’de maksimum 1000 TL, ABD’de 1000 $ kazanabiliyor. Bu rakam son kullanıcıya ulaşan kesintiye uğramış rakamlar. DLive’da biz merkeziyetsiz, blockchain üzerinde çalıştığımız için kazançları da daha yüksek olabiliyor.

Platform üzerinden canlı yayın yapan içerik oluşturucular, yayın yaptıkları süre boyunca Lino puan kazanabiliyor. İzleyenler beğendikleri yayınlara bağış yaparak yayıncıların puan kazanmalarını sağlarken; Lino Network de yayıncıları içerik bonus puanları ile ödüllendiriyor. İçerik oluşturucular bu şekilde topladıkları Lino puanları paraya çevirebiliyor. Burada yayıncılar tarafından büyük beğeni toplayan özellik ise; diğer platformlarda ödül ve bağışlar para birimi olarak yansıtılırken DLive da lino puanlar sembollerle yayıncılara gönderiliyor. İsteyen katılımcı yayıncılara; “Limon, Dondurma, Elmas ve Ninjaghini” gönderimi yapabiliyor. Bu şekilde bağış yapılması da yayıncı ve izleyici etkileşimini artırarak, geliştiriyor. Hatta yayıncılar bu sembolleri görünce heyecanlanıp, mutluluklarını ve teşekkürlerini farklı güzel tepkilerle bağışçılarla paylaşıyor.

Bir diğer yeni özelliğimizi ise geçtiğimiz günlerde duyurduk. Ganimet kutusu artık sınırsız olacak. Bu özellik sayesinde artık izleyiciler yayın izlerken sürekli olarak ganimet kutusundan lino puan kazanacak ve bunu yayıncıları desteklemek için kullanabilecek. Ganimet kutusunun daha hızlı dolması için ise chat’e yazmak ve yayında daha uzun süre vakit geçirilmesi gerekiyor. Bu sayede izleyicilerin yayına olan etkileşimlerini de arttırmayı ve kazandıkları linoları bağışlayarak yayıncılara daha fazla destek olmalarını hedefliyoruz. DLive sadece yayıncıları değil, izleyicileri de önemsiyor ve onların da kazanması için sürekli olarak yenilikler yapıyor. Bu özellik DLive’da kendi topluluğunuzu oluşturmaya başlamanızın sebeplerinden sadece bir tanesi.

Yayıncılık gençlere maddi kazanç dışında ne katıyor?

Yayıncılar sosyal hayatlarında daha özgüvenli oluyor. Rahatlıkla söz alabiliyorlar, kitlelere hitap edebiliyorlar. Kitleye hitap ederken ilk başta çekingen olunur, o yüzden bu çekingenliği yeniyorlar. Girişimci oluyorlar, iletişim becerileri gelişiyor.

DLive platformu üzerinde hangi alanlarda yayınlar yapılıyor, nasıl kategorize ediyorsunuz?

Platformda yayıncılar oyun, sohbet, yaşam tarzı, sanat, kodlama, haberler, eğitici & öğretici (learning & tutorials) bilim ve teknoloji, seyahat & açık hava (travel & outdoors), spor ve fitness,  webshows kategorileri altında yayın yapabilirler.

DLive Türkiye operasyonu nasıl başladı? Türkiye pazarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dijital platformlardaki canlı yayına ilgi giderek artıyor. Türkiye oldukça büyümeye açık bir pazar ve bunu da geçtiğimiz süre içerisinde bizlere gösterdi. Türkiye operasyonu başladıktan sonra hızla büyüdü.

Türkiye’den büyük bir ilgi görünce ilk dil opsiyonunu Türkçe yaptık. Gördüğümüz ilgi ile birlikte Türkiye’de daha yoğun çalışmalara odaklandık.

Türkiye profilini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye’nin DLive’da en hızlı büyüyen ülke olduğunu söyleyebiliriz. Oldukça yoğun bir ilgiyle karşılaştık. Türkiye profiline baktığımızda; kullanıcılarımız 15-30 yaş grubunda yoğunlaşıyor ve 18:00-24:00 platformun Türkiye’de en aktif olduğu saatler. Türkiye’de özellikle gençler yeniliklere çok açık, oyun yayıncıları/oyuncular sürekli birlik ve etkileşim halindeler. Bizi de yetkili gibi değil arkadaş olarak gördükleri için daha hızlı iletişim kurabiliyoruz. İçerik konusunda da çeşitlilik var.  Oyun yayını yapanlar da var, resim veya müzik yayını yapanlar da… Canlı yayınlarda Türkiye’de oyuncular çok aktif ve büyük bir kitle ancak bunun yanı sıra yazılım yapanların yayınları da büyük ilgi görüyor. Bu tür etkileşimle öğrenmeyi daha çok seviyor kullanıcılar. Türkiye’de ön plana çıkan diğer


Amazon yankı ekranı titreme alanlar pişman

Hampshire’daki bir işletme sahibi, cihazının satın aldıktan 16 ay sonra titremeye başladığını söyledi. Bir yıllık garantisinin bittiği ve para iadesi veya onarımı yerine yenisinden% 15 indirim önerdiği söylendi. AB yasaları uyarınca, tüketicilere “hatalı mal veya ilan edilmiş gibi görünmeyen veya çalışmayan mallara karşı koruma olarak” en az iki yıl garanti verilmelidir. Amazon’un birkaç ay öncesine dayanan ekran sorunuyla ilgili yardım forumunda çıkan bir konu, yaklaşık 20.000 görüşe sahip ve bu konuda pek çok tweet var. Reddit’te aynı konuyla ilgili bir poster, “yaygın bir sorun” olarak göründüğünü söyledi. ABD’deki bir başka kişi, “Bir yıllık garanti ve ben de çoğu kişi gibi ben de bunun dışındayım. Bir Amazon temsilcisi BBC News’e şunları söyledi: “Araştırıyoruz. Müşterilerin herhangi bir sorunuz veya endişesi varsa, müşteri hizmetlerine başvurmaları gerekir.” Echo Spot, Amazon web sitesinde 119,99 TL satıyor. Genel olarak iyi yorumlar aldı, Web sitesi TrustedReviews 4.5 yıldız ödüllendirdi. Hi-Fi, onu “etkileyici bir kit” olarak nitelendirir ve “ekranın keskin olduğunu” belirtir. İngiltere’de, mallar Avrupa Tüketici Hakları Yasası (CRA) ve ayrıca Avrupa Birliği yasaları tarafından kapsanmaktadır. “Genellikle, her zaman, ilk etapta perakendeciye geri dönme konusunda açıkça kusurlu olan malları olan tüketicilere, CRA kapsamında var olan yasal haklar uyarınca talepte bulunmaları konusunda tavsiyede bulunuruz.” Ticaret Standartları Enstitüsü, dedi. “Tüketicilerin hatalı mallar için hak iddia etmek için altı yıla kadar zamanları var (İskoçya’da beş yıl). “Bu, malların altı yıl dayanması gerektiği anlamına gelmiyor, ancak bir tüccarın hatalı olduğu kanıtlanırsa, tüketicinin bir süredir bir ürünü olduğu için bir talebi değerlendirmeyi reddedemeyeceği anlamına geliyor.

Dlive İçin Gerekenler

Canlı yayın yaparken, iyi bir internet bağlantınız olması gerekir. Canlı akışınız için hangi ayarların en uygun olduğunu belirlemenize yardımcı olmak için bir hız testi yapmanızı tavsiye ederiz. Yükleme hızınıza bağlı olarak, hangi kodlayıcı ayarlarının sizin için en uygun olduğunu belirleyebilirsiniz.

Adım 1
Bir yayın yazılımı indirin ve kodlayıcı ayarlarını güncelleyin

Başlamak için, bilgisayarınıza bir yayın yazılımı kurmanız gerekecektir. Bu yazıda örnek olarak OBS kullanıyoruz .

Enkoder ayarlarını yapın

Eğer yayın yazılımınız gelişmiş ayarları yapılandırmanıza izin veriyorsa, aşağıdaki ayarlar şiddetle tavsiye edilir.

X Etiketli İçerik Politikası

İçeriğim “X” Etiketli mi olmalı?
Tüm siyasi haberler ve NSFW içeriği (Makul bir izleyicinin bir işyeri gibi kamuya açık veya resmi bir ortamda erişim görmek istemeyebileceği aşırı beyanlar veya küfürler içeren İş İçin Güvenli olmayan içerik) “X” olarak etiketlenmelidir.

Lütfen ne tür bir içeriğin “X” Etiketli olması gerektiği hakkında daha fazla bilgi edinmek için DLive Topluluk Kılavuzlarını ziyaret edin.

Sohbet Odası Ayarları ve Denetleme

Aşağıdaki makalede, sohbet odası ayarlarınız ve DLive’deki denetleme seçenekleriniz için mevcut tüm özellikler gösterilecektir.

Canlı akışınız için bir Moderatör ayarlamak

için Sohbet odanızda kanalınızın Moderatörü olarak atamak istediğiniz kullanıcıyı bulun
. Kullanıcıların adına
tıklayın Moderatör Olarak Ayarla’yıtıklayın

Bir Mobil Cihazdan bir Moderatör ayarlamak için;
Basın ve DLive kullanıcı adı Bekle
tıklayın Seti Moderatörsusturmayi ve yoksayılmaktan vazgeçiliyor Moderatörler (kapatabilirsiniz yasağı sohbet mesajları) diğer kullanıcıları ve ayrıca çıkarın. Sesini kapatmak istediğiniz sohbet odasında kullanıcıyı bulun. Yönetmek istediklerikullanıcının avatarınatıklayın.Sil ve Sessiz’itıklayın.